شاسی موتور آسانسور

شاسی موتور آسانسور

تماس با ما جهت دریافت خدمات مربوط به شاسی موتور آسانسور :

شما عزیزان می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 عصر با شماره 09124403143 تماس بگیرید.

همکاران ما در مجموعه کرج لیفت حتی روزهای تعطیل رسمی پاسخگوی شما خواهند بود .

شاسی موتور آسانسور چیست ؟

شاسی موتور آسانسور مجموعه ای ساخته شده از ورق گالوانیزه خم خورده یا نبشی و IPE می باشد که بر اساس جانمایی سیستم مکانیکی آسانسور طراحی و ساخته می شود .

* مهمترین وظیفه شاسی موتور آسانسور تحمل و انتقال بارهای استاتیکی و دینامیکی آسانسور به اسکلت آهنکشی یا دیوار برشی دور چاله آسانسور می باشد.

می توان گفت برای هیچ دو آسانسوری نمیتوان از یک شاسی موتور با طراحی واحد استفاده کرد 

انواع شاسی موتور آسانسور بر اساس نوع ساخت:

  • شاسی موتور پیچ و مهره ای
  • شاسی موتور جوشکاری شده
شاسی موتور آسانسور

شاسی موتور شیندلری -ناودانی 20 ساخت در محل

اهمیت محل قرارگیری موتور (شاسی موتور ) آسانسور چیست و چه تاثیری بر حرکت آسانسور دارد؟

اگر به دلایلی که در ادامه بیان خواهد شد شاسی موتور آسانسور فاقد معیارهای لازم باشد استفاده کنندگان آسانسور عیوب زیر را تجربه خواهند کرد:

  • آسیب به موتور آسانسور در اثر تغییر شکل دائمی یا موقت شاسی
  • آسیب دیدن استفاده کنندگان (دور از جون همه ) و یا سیستم مکانیکی آسانسور در اثر کنده شدن موتور از روی شاسی
  • احساس نا امنی در اثر ایجاد لرزش شدید کابین حین حرکت ما بین طبقات

بیشترین حوادث مربوط به شاسی موتور در زمان وقوع پاراشوت آسانسور می باشد

محل قرارگیری و حالت ساخت شاسی موتور در نقشه آسانسور مشخص می گردد 

انواع شاسی موتور مورد استفاده در آسانسور :

آسانسورها از انواع مختلف شاسی موتور برای حرکت به بالا و پایین استفاده می‌کنند. برخی از انواع شاسی‌های موتور که در آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. شاسی موتور گیربکس :
    در این نوع، یک موتور گیربکس و رولرها برای حرکت آسانسور استفاده می‌شود. این شاسی معمولاً در آسانسورهای کوچک تر و متوسط ​​مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. شاسی موتور گیرلس :
    این نوع شاسی شامل یک موتور گیرلس و سیستم پولی وین (تاول) است که برای حرکت آسانسور استفاده می‌شود. این نوع شاسی برای آسانسورهای بزرگتر ، ظرفیت و سرعت بیشتر مناسب است.

هر کدام از این انواع شاسی موتوری ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند و بر اساس نیازهای مختلف طراحی و استفاده می‌شوند تا عملکرد و ایمنی آسانسورها را بهبود بخشند.

شاسی موتور آسانسور

در جلوی تصویر بهترین مدل نصب صفحه فیکسینگ را مشاهده می نمایید.

شاسی موتور شیندلری آسانسور چیست ؟

شاسی موتور شیندلری آسانسور، قسمتی است که موتور آسانسور به آن متصل می‌شود و از آن برای نصب و راه‌اندازی موتور استفاده می‌شود.

این شاسی معمولاً طراحی شده است تا وزن و لرزش موتور را تحمل کند و به موتور امکان چرخش و کارایی مناسب موتور را فراهم کند.

شاسی موتور شیندلری به گونه‌ای طراحی می‌شود که:

  1. ثبات: از لرزش و حرکت غیرضروری موتور جلوگیری می‌کند.
  2. نصب آسان: قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان موتور را فراهم می‌کند.
  3. مقاومت: از مواد با مقاومت بالا ساخته می‌شود تا در برابر نیروها و شرایط محیطی مقاوم باشد.

مهمترین تفاوت شاسی موتور شیندلری در این است که می توان روی عرشه فولادی و بدون اجرای دال بتنی آن را اجرا نمود.یعنی پایه موتور در طبقه اول به گونه ای در نظر گرفته می شود که از هر طرف روی کلاف آخر آهنکشی قرار گیرد.

لازم به ذکر است که بیشتر آسانسور های ضد انفجار دارای شاسی موتور با طراحی شیندلری می باشند

خدمات شاسی موتور آسانسور کرج

بدترین نوع طراحی شاسی موتور آسانسور

آهن آلات مورد استفاده در شاسی موتور چیست ؟

مهمترین آهن آلات مورد استفاده برای ساخت شاسی موتور آسانسور عبارتند از :

  • ناودانی 18 یا 20
  • IPE نمره 18
  • ناودانی 10 یا 8 (برای تودلی ناودانی 18 یا 20)
  • صفحه پلیت با ضخامت 20 میلیمتر (برای سیستم تغلیق 1 به 2 و به بالا )
  • نبشی 8 (برای پایه صفحه فیکسینگ

صفحه فیکسینگ در شاسی موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

آسانسور سیستم های بکسل ریزی متفاوتی دارد و نوع سیستم تعلیق آسانسور توسط تیم طراحی آسانسور و بر اساس نیازهای پروژه تعریف می شود.

در سیستم های تعلیق 1 به 2 ،1 به 3 و 1 به 4 بکسل آسانسور پس از طی مسیر حرکت کابین تا انتهای چاله مجدد به سطح برمیگردد.این برگشت به روی دال بتنی یا عرش فولادی نیازمند محلی برای فیکس شدن یا فلکه ای برای معکوس شدن جهت چرخش سیم بکسل می باشد .

به صفحه ای که بکسل آسانسور روی آن ثابت می گردد صفحه فیکسینگ گفته می شود.

قیمت شاسی موتور آسانسور چقدر است ؟

قیمت شاسی موتور آسانسور با کیفیت و پیچ و مهره ای در بازار از 15 میلیون تومان شروع می شود و بسته به شرایط تا 100 میلیون تومان هم ممکن است افزایش پیدا کند.

شاسی موتور آسانسور

ساده ترین نوع طراحی شاسی موتور آسانسور

27 نکته طراحی شاسی موتور آسانسور بوسیله جوشکاری:

  1. حتما برای سوراخ کاری شاسی موتور آسانسور :
    -از دریل مگنت استفاده نمایید
    -از سوراخ کردن IPE یا ناودانی بوسیله الکترود دوری نمایید
  2. صفحه فیکسینگ را طوری طراحی نمایید تا :
    -در صورت امکان سربکسل ها را بالاتر از سطح قرار گیرد
    -وقتی صفحه فیکسینگ داخل چاله آسانسور باشد مشاهده وضعیت توسط سرویسکار آسانسور سخت می باشد
  3. استفاده از آهن آلات
    -مناسب شامل ناودانی یا IPE نمره 18 به بالا
    -استفاده از آهن آلات ضعیف و ناپایدار از همه جهت مضر بوده و باعث هزینه تعمیرات و بازسازی بالایی می باشد
  4. پس از تکمیل فرآیند تولید حتما از ضد زنگ و رنگ آمیزی استفاده نمایید.
  5. تا حد امکان موتور را در ارتفاع پایین نصب نمایید و از ارتفاع دادن به موتور پرهیز کنید (ایجاد ارتعاشات و انتقال به کابین،احتمال وقوع حادثه و خطا در مراحل نصب وجود دارد)
  6. لاستیک های لرزه گیر از مدل های پیچ دار استفاده شود .
  7. لاستیک های لرزه گیر در پایین ترین تراز یعنی :
    -مابین شاسی موتور و دال بتنی یا فلزی قرار گیرد
    -از قراردادن لاستیک لرزه گیر بین طبقات شاسی موتور خودداری نمایید (استاندارد ملی آسانسور تایید نمی نماید)
  8. تا حد امکان از فلکه معکوس برای تامین زاویه آلفا استفاده ننمایید زیرا باعث خرابی فلکه موتور،خوردگی هرزگرد و سیم بکسل می گردد.
  9. جانمایی موتور به گونه ای باشد که دسترسی به تمامی زوایای موتور خصوصا فک های مکانیکی ترمز موتور فراهم گردد
  10. جهت نصب پیچ های موتور از بالا به پایین باشد(سر پیچ بالا و رزوه ها در پایین)
  11. فلکه موتور بالای کابین و فلکه هرزگرد (در صورت وجود )بالای قاب وزنه قرار گیرد.
  12. دسترسی به فلکه هرزگرد فراهم باشد و در صورت نیاز امکان تعویض فلکه هرزگرد بدون تخریب پایه موتور ممکن باشد
  13. لبه های شاسی موتور آسیب زننده نباشد .در صورت امکان بریده شود و یا بوسیله ابره و رنگ روشن نمایان باشد
  14. در صورتی که ارتفاع شاسی موتور در مسیر سرویس کار خارج از محدوده مشخص شده در استاندارد ملی باشد پله ایجاد گردد .
  15. زاویه آلفا در بیشترین حد ممکن در نظر گرفته شود (مطابق استاندارد ملی )
  16. برای پایداری شاسی موتور آسانسور باید از سطح مقطع زیاد به کم ساخته شود.
  17. برای مقاطعی که در تحلیل های سازه ای مقاومت مناسبی ندارد از تقویت کننده استفاده گردد(تودلی ).
  18. فلکه هرزگرد باید کاملا همراستا با فلکه موتور نصب شود .حتی کمترین خطا هم می تواند ایجاد خوردگی یال اسبی نماید(با توجه به موارد پیچش سیم بکسل نوع خوردگی به دلیل تغییر در میزان جابجایی سیم بکسل طرحدار می باشد)
  19. حتما به شرایط لازم دسترسی گاورنر توجه شود .ممکن از شاسی موتور مورد نظر شما در دسترسی به گاورنر اختلا ایجاد نماید.
  20. تمامی جوش ها نفوذی بوده و هرگونه اتصال بدون طرح استاندارد جدا شده و مجدد جوشکاری انجام شود.در صورت امکان پس از تست VT از تست PT برای اطمینان جوش ها استفاده گردد.
  21. سیم بکسل ها تحت هیچ شرایطی به دال بتنی برخورد نداشته و کاملا عمود بر کابین و قاب وزنه باشند.

 

5/5 - (26 امتیاز) با تشکر از ثبت امتیازتان به شرکت آسانسور در کرج

2 دیدگاه

  • سلام محاسبات شاسی موتور آسانسور با چه کسی است ؟
    ما کرمان هستیم و نه ناظر ساختمان و نه شرکت آسانسور مسئولیت لرزش شاسی موتور آسانسور ما را قبول نمی کنند

    • درود بر شما
      محاسبات شاسی موتور آسانسور با شرکت آسانسور می باشد که در نقشه محاسبات فنی آسانسور بصورت خود اظهاری قید شده و شرکت آسانسور کلیه مسئولیت های جانبی را بر عهده می گیرد .
      پیشنهاد می کنم به نمایندگی اتحادیه کشوری آسانسور در کرمان جهت کسب اطلاعات تکمیلی مراجعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *