نصب آهنکشی آسانسور کرج

مراحل نصب آسانسور نصب آهن کشی آسانسور


نصب آهنکشی آسانسور

نصب آهنکشی آسانسور به چه صورت است؟

هر آسانسور نیازمند اسکلتی می باشد تا بارهای استاتیکی و دینامیکی سازه های آسانسور را تحمل نماید.

اسکلت آسانسور – سازه اصلی آسانسور دو نوع دارد که تمامی قطعات متحرک و ثابت آسانسور روی آن بسته و مهار می شود.

انواع اسکلت آسانسور :

  • اسکلت فلزی آسانسور-آهنکشی آسانسور
  • اسکلت بتنی آسانسور

تنها در دو کشور ایران و آمریکا از اسکلت فلزی آسانسور یا آهنکشی آسانسور استفاده می شود و در سایر کشورها عموما اسکلت بتنی آسانسور را استفاده می کنند (مثال: تمام کشورهای اروپایی)

نصب آهنکشی آسانسور

آسانسور با دیوار برشی-نصب براکت با رول بولت

تفاوت های ساختاری بسیار زیادی در جزئیات این دو مدل اسکلت آسانسور وجود دارد ولی در کلیات هردو مثل هم هستند .

از نظر مقرون به صرفه بودن در صورتی که در طراحی اولیه سازه آسانسور استفاده از دیوار برشی دیده شده باشد اسکلت بتنی آسانسور نسبت به اسکلت فلزی مقرون به صرفه تر است.

نصب آهن کشی آسانسور به این صورت است که بسته به ظرفیت آسانسور و نوع آسانسور در نقشه های آسانسور جانمایی شده،نوع جوشکاری آهنکشی آسانسور معین شده و پیش فاکتور جهت خرید نبشی ،قوطی یا ناودانی با سایز مشخص به کارفرمای محترم داده می شود.

خرید آهن آلات آهنکشی آسانسور تماما به عهده کارفرمای محترم می باشد و طبق روال نصب آسانسور در کرج تنها سیاهه خرید تقدیم کارفرمای محترم می شود.

همچنین پیش بینی قیمت تمام شده آهن آلات جهت آهن کشی آسانسور اصلا دقیق نیست .زیرا در بیشتر موارد تولیدات کارخانه های مختلف با یکدیگر متفاوت است.برای مثال وزن دو نبشی 10 از دو کارخانه متفاوت معمولا یکسان نیست.در نتیجه امکان ثبت آهن مورد نیاز برای اسکلت آسانسور در پیش فاکتور عموما مقدور نیست و فقط در کارهای روتین حدود قیمت به مشتریان عزیز اعلام می گردد.

موارد مهم در نصب آهنکشی آسانسور شامل :

1-خرید آهن آلات با کیفیت و مناسب:

-اگر آهن آلات با کیفیت برای آهنکشی آسانسور خریداری نشود احتمال وقوع هزینه های جانبی زیاد می شود.البته باید آهن آلات مورد نیاز آسانسور حتما طبق طراحی مدیران فنی آسانسور شرکت های پروانه دار آسانسور خریداری شود تا هزینه ی کندن و نصب مجدد آهنکشی آسانسور شامل حال شما مشتریان محترم نشود.

2-انجام جوشکاری و برشکاری توسط تیم مجرب و آموزش دیده :

در صورتی که جوشکاری و برشکاری جهت نصب آهنکشی آسانسور توسط تیم مجرب و آموزش دیده انجام نشود، علاوه بر بالا رفتن پرت کار ممکن است پس از نصب آهنکشی آسانسور و تکمیل نصب آسانسور در کرج بخاطر عدم تایید جوشکاری سازه آهنکشی اسکلت آسانسور توسط بازرسان نیاز باشد تا محل های جوشکاری شکافته شده و مجددا جوشکاری انجام گیرد .

که چند برابر هزینه کار روتین خسارت وارد خواهد کرد.شایان ذکر است با توجه به حوادث زیادی که در این خصوص رخ داده است  بازرسان آسانسور و ناظران بر ساخت ساختمان حتما جوشکاری و شیوه اتصلات آهنکشی آسانسور را چک می کنند.

در پروژه های بزرگ کارفرما جهت پرداخت هزینه نصب آهنکشی آسانسور از بازرسان NDT مورد اعتماد و مشاور خود کمک میگیرد.

3-شاغول کردن در هنگام نصب جهت رخ دادن کمترین خطا درنصب آهنکشی آسانسور:

-در صورت عدم نصب صحیح آهن کشی آسانسور طبق نقشه نصب آسانسور، فضای داخل چاه جهت نصب ریل محدود شده و از ظرفیت کابین آسانسور کاسته می شود.

4-رعایت ایمنی تیم نصب آسانسور در کرج در هنگام کار  :

-در صورتی که تیم های نصب آسانسور در کرج آموزش های لازم را ندیده باشند این امر می تواند موجب بروزحادثه شود و این موضوع تبعات بسیار بدی را در پی خواهد داشت.

ایمنی لازم در خصوص نصب آهنکشی آسانسور سامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده از کمربند ایمنی
  • استفاده از کلاه ایمنی
  • استفاده از کفش ایمنی
  • استفاده از بالابرهای استاندارد برقی یا دستی
  • استفاده از عینک یا ماسک جوشکاری
  • تعبیه کردن تخته روی داربست بصورت اصولی
  • بسته بودن جلوی چاله آسانسور جهت جلوگیری از ریزش نخاله در چاله

پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از ضررهای مالی و جانی حتما از ابتدا تا انتهای فرآیند نصب آسانسور با یک شرکت معتبر پروانه دار طراحی و مونتاژ آسانسور مثل شرکت آسانسور کرج در ارتباط باشید و از افرادی که تعهدات حقوقی متقبل نمی شوند دوری بفرمایید.

با توجه به این امر که قیمت آهن در هر روز عدد ثابتی نیست نمی توان بابت قیمت تمام شده کل آسانسور خانگی و غیره مبلغی بدون تغییر را در نظر گرفت.

5/5 - (28 امتیاز) با تشکر از ثبت امتیازتان به شرکت آسانسور در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *