سرویس آسانسور کرج

استاندارد آسانسور در کرج تعمیر آسانسور در کرج نصب آسانسور در کرج


استاندارد آسانسور کرج

گواهی استاندارد آسانسور کرج چیست و روال کاری برای دریافت به چه صورت است؟

استاندارد آسانسور کرج گواهی صادر شده از طرف یک شرکت بازرسی آسانسور مورد تایید وزارت صمت می باشد .

روال کاری برای صادر شدن این گواهی استاندارد آسانسور کرج به این صورت می باشد که بنا به درخواست یک شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور  و عضو انجمن آسانسور کرج، بازرس از طرف شرکت بازرسی به محل پروژه اعزام می شود.

بازرس محترم برای بازرسی آسانسور و صدور گواهی استاندارد آسانسور در کرج چک لیست بلند بالایی دارد با آیتم های زیاد که بنا به وظیفه تمامی موارد را باید بررسی و تست های لازم را روی آسانسور آزمایش کند .

استاندارد آسانسور کرج

در هنگام بازرسی آسانسور چه کارهایی انجام می شود؟

در فرآیند بازرسی ابتدا نقشه های آسانسور که برای نصب مورد استفاده قرار گرفته است بررسی می شود .نقشه محاسبات آسانسور 

در صورتی که روی کاغذ توان و ظرفیت لازم برای آسانسور با ابعاد مورد نظر درست باشد حالا بازرسی حضوری انجام می شود.

بازرسی حضوری به این صورت می باشد که بازرس به همراه نماینده شرکت آسانسور دارای پروانه طراحی مونتاژ  به محل پروژه اعزام می شود و حدود 250 آیتم را مورد بررسی قرار می دهد.

تعدادی از این موارد بصورت دیداری و با مشاهده بازرس محترم بازرسی می شود مثل ریزشی بودن دیواره چاله آسانسور از داخل و یا وجود روشنایی در طول مسیر حرکت آسانسور (تراول آسانسور ) پس از اندازه گیری های لازم در چاله آسانسور اکنون تست های عملی را انجام می دهند.

استاندارد آسانسور کرج

تست های عملی آسانسور به این صورت می باشند که نماینده نصب – شرکت آسانسور به همراه بازرس استاندارد آسانسور کرج اعزامی به موتورخانه آسانسور می روند و تست های عملی سنسورهای مکانیکی و الکتریکی آسانسور مورد انجام قرار می گیرد.

تست های عملی شامل سری ایمنی آسانسور ،سری استپ آسانسور و … می شود .برای مثال جهت تست سری ایمنی درب های آسانسور بصورت رویزیون روی کابین آسانسور رفته و در هنگام حرکت با سرعت بازرسی درب ها را باز می کند.اگر آسانسور به محض باز شدن درب طبقه متوقف شود سری ایمنی درب ها تایید می شود.

یکی دیگر از تست های بازرسی استاندارد آسانسور کرج شامل موارد مهم در ابنیه چاه آسانسور می باشد.

برای مثال عکس زیر را ملاحظه بفرمایید:

بازرسی آسانسور کرج

در این تصویر چه ایراداتی را در ابنیه چاله آسانسور ملاحظه می فرمایید؟

(در صورتی که بازرس محترمی که برای بازرسی استاندارد آسانسور کرج به محل این آسانسور مامور شده باشد قطعا طلق های زرد رنگ در بالا و باز بودن سقف چاله را جزو عیوب این چاله آسانسور می دانند.ممکن هم هست دیواره های چاله آسانسور را ریزشی بداند)

استاندارد آسانسور کرج

نصب ورق سرتا سر چاله آسانسور در سمت درب ورودی کابین (کابین تونلی می باشد) به درخواست بازرس محترم آسانسور

در صورت دستور تجدید فرآیند استاندارد آسانسور کرج چه اتفاقی می افتد؟

در صورت رد استاندارد آسانسور کرج و عدم تطابق با استاندارد بازرس حداکثر تعداد 20 مورد را گزارش می کند و به مالک و شرکت آسانسور اعلام می کنند تا بازرسی بعدی نقایص را رفع نمایند.این موضوع در مورد هر دونوع آسانسور های کششی و آسانسور هیدرولیک صدق می کند.

اگر هم مورد تایید باشد آسانسور دارای استاندارد است. در صورتی که مالک محترم تصفیه حساب با شرکت آسانسوری دارای پروانه طراحی مونتاژ را انجام دهد گواهی استاندارد آسانسور ایشان جهت اخذ گواهی پایان کار ساختمان خدمتشان تقدیم می گردد.

ولی گاهی اخذ استاندارد آسانسور کرج به مشکلاتی هم برخورد می کند.برای مثال شرکتی که آسانسور را نصب کرده است دارای پروانه طراحی و مونتاژ نمی باشد در نتیجه امکان ثبت نام جهت اخذ گواهی استاندارد را ندارد و باید مجدد با پرداخت هزینه ای حدود 50 میلیون تومان به یک شرکت آسانسور معتبر جهت گواهی استاندارد اولیه اقدام نموده و کارفرمای محترم پایان کار ساختمان خود را دریافت نمایند.

استاندارد ادواری آسانسور چیست؟

در سال های گذشته با توجه به حوادثی که به دلیل فرسودگی آسانسورها رخ داده بود اداره استاندارد در قانونی تمامی ساختمان ها را به کسب استانداردی تحت عنوان استاندارد ادواری ملزم کرده بود.

ولی این قانون با تمام محاسنی که داشت و دارد اجرا نمی شود مگر در موارد خاص.

موارد خاص در مورد استاندارد ادواری آسانسور به این صورت است که اگر بعد از دریافت استاندارد اولیه آسانسور خود اقدام به انجام امورات مربوط به کسب پایان کار و دریافت سند ننمایید استاندارد اولیه آسانسور شما باطل می شود .

در این زمان شما باید برای کسب استاندارد ادواری آسانسور کرج خود اقدام کنید.

البته توجه داشته باشید اگر از زمان دریافت استاندارد اولیه آسانسور خود بیشتر از 10 سال گذشته باشد باید مجددا اقدام به کسب استاندارد اولیه نمایید.

 

آیا برای استفاده از بیمه آسانسور داشتن استاندارد آسانسور کرج لازم است؟

متاسفانه ین سوال پاسخ کامل و روشنی ندارد.قانون برای تمام آسانسور نصب شده در کرج که عمری بالای 10 سال دارند داشتن استاندارد ادواری را اجبار کرده است.

ولی آیا می توان برای تک تک آسانسور نصب شده در کرج استاندارد ادواری تهیه کرد؟

در اینجا موضوع عرف جامعه به میان می آید و قانون بنا به آنچه جامعه امکان انجام دارد موردی را به عنوان جایگزین در نظر گرفته است.

مورد جایگزین استفاده از سرویس آسانسور کرج توسط شرکت پروانه دار موجود در داخل استان البرز می باشد.

اگر شما با یک شرکت پروانه دار آسانسور در کرج قرارداد سرویس نگهداری آسانسور بطور دوره ای – نت داشته باشید و بیمه آسانسور هم تهیه کرده باشید در هنگام وقوع حادثه احتمالی می توانید از خدمات شرکت بیمه خود استفاده نمایید.

پس دو مورد :

  1. دارا بودن بیمه آسانسور
  2. قرارداد سرویس آسانسور کرج با یک شرکت پروانه دار آسانسور داخل استان

مهمترین شرط استفاده از بیمه آسانسور می باشد.

برای تماس با کرج لیفت از کجا شروع کنیم؟

همکاران ما همه روزه علاوه بر ساعات اداری تا 8 شب پاسخگوی شما هستند.

برای تماس شماره تلفن 09124403143 از 8 صبح تا 8 شب جوابگوی شما می باشد.

شما عزیزان می توانید برای صحبت با کارشناسان شرکت آسانسور کرج در خصوص نصب آسانسور در کرج ، استاندارد آسانسور کرج ،سرویس آسانسور باغستان ، همه روزه حتی روزهای تعطیل هم تماس بگیرید.

 

5/5 - (355 امتیاز) با تشکر از ثبت امتیازتان به شرکت آسانسور در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *